sobota, 30 lipca 2016

Sałatka z fasolki szparagowej z sosem z awokado



Do zrobienia tej pysznej sałatki zainspirowała mnie Aneczka, która dzień wcześniej opowiedziała mi o zdrowej alternatywie do bułki tartej z masłem. Otóż zamiast tego tradycyjnego dodatku, Aneczka dodała do fasolki szparagowej dojrzałe, rozdrobnione awokado z solą. Warto przetestować :) Ja poszłam o krok dalej i zrobiłam prostą sałatkę z sosem na bazie awokado.

Składniki:
* 0,5 kg fasolki szparagowej
* 3 pomidory
* sezam
* 1 dojrzałe awokado
* sok z połówki cytryny
* sos sojowy
* pieprz
* sól, cukier

Wykonanie:
Fasolkę gotujemy w leciutko osolonej i posłodzonej wodzie, tak żeby nie zrobiła się zupełnie miękka. Pomidory kroimy w kostkę. Mieszamy z fasolką i dodajemy ok. 2-3 łyżki sezamu. Następnie w oddzielnej miseczce rozdrabniamy widelcem dojrzałe awokado. Dodajemy do niego sok z cytryny, pieprz oraz sos sojowy (wedle uznania, ja dodałam ok. 2 łyżki). Mieszamy wszystko i możemy zasiadać do jedzenia!

Smacznego,
Ptyś

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz